29. juni 2011

Små rundpinner er genialt

Er du som meg? Som synes det er pyton å strikke med 5 pinner? Det er det verste jeg vet. For det første er et trangt og knølete. For det andre strever jeg skikkelig med å få det fint i skjøtene mellom hver pinne. Samme hvor mye jeg strammer, blir det slike stygge striper nedover på sidene.
Men nå har jeg endelig funnet meg pinner på 30 cm! Det er genialt! Litt knølete til å begynne med, men du blir fort vant.  Selve pinnene har litt bøy på seg, så d går det rimelig greit å strikke med dem. Nå strikker jeg alle ermer, bein og votter på rundpinner.
Det er ikke alle garn og håndarbeidsbutikker som har slike pinner. I hvertfall ikke i så mange ulike tjukkelser. Oftes finner du dem bare i str 2 - 3 mm.
www.garnkorgen.se finner du de opp til 5,5 mm. Ellers er ebay et godt tips.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar