28. juni 2011

Oldemorruter

Jeg tror alltid at alle oppskrifter jeg finner er så vanskelige, så jeg går og gruer meg lenge før jeg tør å gjøre et forsøk. De fleste gangene blir jeg overraska over at det faktisk går ganske greit. Akkurat slik var det med oldemorrutene også. Jeg har gått og ønska meg et slik pledd lenge. Vurderte om jeg skulle gi bestemor oppdraget, men bestemte meg til slutt for å gjøre et forsøk selv. Alle forkortelsene er til å bli sprø av, men ved å mobilisere all min tålmodighet, klarte jeg etter hvert å finne fasiten. Fikk et godt råd om å feste masker etterhvert som jeg ble ferdig med en rute, noe jeg elegant overhørte. Nå har jeg to vesker fulle av ruter og angrer bittert!
Må ta meg selv i nakken og gjøre en innsats snart!


Her er noen av rutene. Disse er hekla i Viking Naturgarn med krok nummer 6.
Jeg har også strikket en hel haug med ruter i all slags restegarn. Tror jeg brukte denn oppskrifta på rutene: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b13&d_id=24〈=no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar