2. mars 2013

Ny saccosekk





Har lenge hatt en ide om å sy nytt trekk på en saccosekk. Slik ble første forsøk.
Denne var opprinnelig blekgul og hadde etter mange års hard bruk blitt full av strekkmerker. Mange flattrykte isoporkuler hadde resultert i at den var litt slapp i fisken. Dermed ble den innsydd og gikk fra voksen- til barnestørrelse.



Bajasen er kjempefornøyd og gleder seg til han kan ta med seg "hoppesekken" og flytte inn på nyrommet sitt. Som forhåpentligvis blir ferdig snart. Som dere ser tar han det ikke akkurat med ro, selv om fingertuppen nettopp har vært av. Like etter at disse bildene ble tatt gikk han rett i gulvet med nesa først. Det er ikke så lett for en liten spirrevipp å sitte rolig når man har arvet både sin mor og sin far...



Jeg er nok ikke helt fornøyd med resultatet på sekken. Fargene ble ikke helt som jeg så for meg og m'en ble heller ikke bra.  Men jeg har lagt ei plan for hvordan neste sekk skal bli, så gjenstår det å se om forsøk nummer to blir bedre.




2 kommentarer:

  1. Hei på deg;)
    Så herlig en saccosekk;)Kjekt å kunne få brukt kulene fra en gammel sekk.
    Stakkars liten som har tatt fingertuppen!

    Ønsker deg en fin dag uten spett og fall;))

    Hilsen Ann-M.

    SvarSlett
  2. Takk for det =)
    Så fin blogg du har! Må si jeg likte påskesømmen ;)

    Hilsen Ellinor

    SvarSlett