15. jan. 2013

Snart kommer Sola!

  


Selv om vi subjektivt sett bor på verdens fineste plass, må en vel bare finne seg i at ikke riktig alt er perfekt. Vårt lille aber er Kirkeberget som står i veien for sola og gjør de to mørkeste månedene i året enda mørkere. Nå nærmer det seg endelig første solgløtt inn gjennom de skitne stuevinduene. Sola kryper lenger nedover lia for hver dag som går og rett over helga har den krøpet helt ned i gårdsplassen. 






Herlig!  


Uansett om vi har sola hele året eller ikke, kan vi alle nå merke at dagene blir lengre. Tenk det at nå blir dagene omtrent fem minutter lengre for hver dag som går. Nå står sola opp vel halv ti og går ned igjen like over klokka fire. Det vil si at dagen er ca 6,5 time lang.  Fem uker fram i tid starter vinterferien i skolen. Da har dagene rukket å bli nesten ti timer lang. For en glede!







For noen fantastisk fine dager vi har hatt nå! 10 minus og knallblå himmel. Jeg og Lille Bolla måtte bare ut og rusle en tur i går! Se på sola oppe i lia og drømme om varmen den kommer med, se på de fine blå fargene, ekrene fulle av rim og de fine fine fjella! Vi måtte ta på den gode Pixielua slik at det tettet godt rundt de små ørene. Smokken måtte også få være med og da er det bare potetnesa og de blå øynene som vises i det lille ansiktet.










2 kommentarer:

  1. Aaah, nydelig bilder! Og for ei herlig lita tulle, med den stiligste lua ever!! Supersøt, og sikkert god og varm!
    Ang headeren min;
    Den er laget i Photoscape ja, sirkelen er laget i Gimp. Husker ikke helt hvordan jeg gjorde det, mender finnes en funksjon for 'tekst i sirkel' i menyen. Jeg har ikke Gimp på denne maskinen, men gi et lite pip om du ikke får det til, så skal jeg prøve å hjelpe;)

    Lykke til, og fin uke til deg!
    KLEM

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det!
    Og takk for gode headertips! Da skal jeg laste ned Gimp og gjøre et forsøk =)

    En fin uke til deg også!
    KLEM

    SvarSlett