19. okt. 2011

Votter til TV-aksjonen

Jeg anbefaler alle å se filmen nederst på denne siden.
Årets TV-aksjon er rett rundt hjørnet, og i år går pengene til Norsk Folkehjelp som jobber med å rydde miner og klasebomber. 
På Meisingset Oppvekstsenter er det tradisjon å arangere Restaurant til inntekt for TV-aksjonen. Elevene lager kjøttsuppe med ingredienser fra skolehagen, de lager gele og vaniljesaus, og koker kaffe. Bygdefolket blir så invitert til å komme og kjøpe seg middag. Det bruker å være stor oppslutning og trivelig stemning i gymsalen denne dagen. De største barna har samlet inn gevinster fra villige givere og arrangerer tombola. Da må selvfølgelig vi lærerne også trå til med leveranser.  Så disse vottene ligger altså på gevinstbordet i morgen.



Min kjære måtte også trå til og finnen fram heklekroken igjen. Han er ganske flink!
Men det spørs om det blir en sen kveld, da lua fortsatt ikke er ferdig. Jeg skal vise fram resultatet i morgen. Jeg regner med jeg får et duskeoppdrag, så det er vel bare å sette i gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar