16. mars 2013

Mariusdusken!





+

Det er viktig å ha bekledningen på plass til påske. Og hva passer vel bedre til påske enn Mariusstrikk?
Måtte prøve på en ny variant, så jeg brukte oppskrifta til Majas duskelue og en del av mønsterrapporten til Talonnete. Dermed ble Mariusdusken til.

Den største utfordringa med Mariusmønsteret er at maskeantallet må gå oppi 18. Derfor blir fort lua enten for stram eller for vid. (Denne ble i strammeste laget..) En kan så klart justere dette med ulike pinner og garn, mennå var målet mitt å bli kvitt litt restegarn.




Lille Bolla smilte og var fornøyd med lua, selv om hun ikke har fått testa en utendørs enda. Rampen har også bestilt ei lue i de egenkomponerte fargene gul, lilla og rød... Jeg tror jeg må prøve å få han på bedre tanker i morgen. I mellomtida blir det et Marius pannebånd på meg.


2 kommentarer:

  1. Hei!!
    Denne var kjempe tøff!! Å for en søt liten modell!

    SvarSlett
  2. Hei!
    Takk for det =) Ja, den er artig å strikke og så er det så greit å slippe fellinga. Da går det på rundpinne hele veien =)

    SvarSlett