12. feb. 2012

Pixielue


Jeg har aldri vært noe fan av finlandshetter, men jeg måtte prøve denne oppskrifta, side den virka så artig å strikke. Og det var den også. Det var enkelt og fort gjort! Akkurat slik jeg liker det. Martinus var heller ikke særlig fornøyd med å få tredd denne alienlua over hodet, men når den først var på plass, glemte han den fort. Den sitter veldig godt og er tett og varm.

Oppskrifta fant jeg her: Trudes pixielue med hals




Jeg syntes oppskrifta var veldig forvirrende til å begynne med, men så fort jeg slutta og tenke og bare gjorde det som stod der, gikk det veldig greit! Her har jeg brukt dobbel babyull fra Gjesdal. Den ble kanskje litt hard. Nå holder jeg på med ei til i Baby Alpakka og den blir veldig god og myk.

2 kommentarer:

  1. Sjå der ja! Den ble jo kjempefin :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Sjer ut som en litn alien, syns e =) med trillrundt hau og den spissn bak ! hehe!
      Denj va artig å strekk da, gikk så fort =)

      Slett