28. juni 2011

Babykjoler - Blir det jente mon tro?

Disse kjolene strikka jeg faktisk før jeg ble gravid. Det var egentlig bare for å prøve noe nytt! Jeg tenkte at en babykjole måtte være overkommelig. Men det er jo så tynne pinner og tynt garn, så for meg som var vant til å strikke votter på pinner 6 med fritidsgarn ble det litt av en overgang.
Men det var veldig kjekt arbeid. Spesielt kjolen med rundbol! Artig å strikke mønster:)

Vi vet jo ikke om det er jente eller gutt som romsterer inni magen min, men det kan jo hende jeg får bruk for kjolene istedet for at de skal ligge i ferdigkurven sammen med resten av strikkeriene.
 
Denne heter "Little sisters dress" Mønsteret er laget av Tora Frøseth. Mønsteret kan dere finne her: http://www.torafrosethdesign.no/Littlesistersdress.html 
Nå har ikke jeg festet tråder og dampa kjolen enda, så helt ferdig er den nok ikke. Typisk meg å utsette slikt kjedelig arbeid. Blomstene er hekla og må vel også syes på etterhvert. Litt usikker på om jeg skal ha med den oppe til venstre...



Denne kjolen fant jeg mønsteret til på garnstudio sine sider. Jeg har ikke brukt samme sort garn som i oppskrifta, siden jeg bare måtte begynne på kjolen med en gang jeg så den og derfor måtte ta til takke med det garnet de selger her på Tingvoll. Syns den ble ganske søt likevel. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar