15. okt. 2011

Godt tips : Tov i tørketrommelen!

Jeg har aldri helt klart å bli klok på vaskemaskina mi når jeg tover votter og tøfler. Det blir alltid for hardt tova eller for lite tova. Og det blir aldri den størrelsen det står i oppskrifta at det skal bli...
Veldig kjedelig når en legger ned alt det arbeidet og så blir resultatet misslykka!

Men her en dag fikk jeg et godt tips: Prøv tørketrommelen! Da kan en nemlig stoppe trommelen og sjekke tovinga underveis. Og ta ut vottene og tøflene akkurat når de er passe. Dette måttet jeg teste ut. Jeg gjennomvæta et par store herrevotter og kasta de inn i trommelen. Jeg sjekka først etter 20 minutter, men da var de nesten ikke tova i det hele tatt. Så lot jeg de gå i 20 minutter til og enda 20 minutter før jeg ble fornøyd.

Resultatet ble veldig bra! Vottene ble mye mykere og mer lodne enn de bruker å bli i vaskemaskina. Samtidig som jeg syntes de krympa litt mindre. Jeg syns kanskje det tok litt lang tid, så neste gang skal jeg prøve med flere par samtidig, sli kat de får noe å jobbe mot. Eventuelt kan jeg kaste inni en våt håndduk.

Tusen takk for tipset, Camilla =)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar