27. sep. 2011

Prinsessetøfler

jeg har ikke vært så ivrig på strikkinga i sommer, men noen småprosjekter har det blitt. jeg kommer over noen supersøte prinsessetøfler på bloggen til Marte helgetun. Bloggen er verdt et besøk for her er det veldig mange fine strikkeoppskrifter.

Typisk meg når jeg ser noe jeg har lyst å lage, er at det skal skje tvert! Og da må jeg bare ta det garnet jeg har for hånden der og da. Som regel blir dette bare sånn halveis vellykka, men jeg lærer aldri! Utålmodigheten lenge leve!
Jeg prøvde da å strikke tøflene i dobbelt så tjukt garn som anbefalt. Cortina fra Gjesdal. Garnet er veldig godt og mykt før toving, men selv om jeg var veldig forsiktig og tova kun på 30 grader og kortprogram, ble de nok litt for harde og tjukke etterpå.

Martinus er min trofaste prøvekanin. Han brydde seg ikke så mye om at tøflene var lyserosa. De var jo så artig å skli med på det glatte gulvet =)


Slik så tøflene ut før toving

Og slik ble de etterpå...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar